SUCCESCASE VOOR KAMPEER EN CARAVAN JAARBEURS

Van 7 tot 11 oktober 2015 vond de Kampeer en Caravan Jaarbeurs plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook dit jaar werd onze expertise ingeschakeld. De doelstelling: meer bezoekers dan vorig jaar realiseren. Ons idee en plan van aanpak, inclusief online mediaplan en radiocommercial, leverden uiteindelijk ruim 41 duizend bezoekers op waarmee de doelstelling ruimschoots (+14%) werd behaald. En daar zijn we best trots op.

De doelstelling was best ambitieus vanwege de hevige concurrentie van andere evenementen en activiteiten in dezelfde periode. Daarbij is het path-to-purchase een lange weg: de oriëntatiefase begint vaak al een maand van tevoren, maar ervaring leert dat de doelgroep pas op het allerlaatste moment besluit wel of niet een ticket te kopen. Ook dit jaar was dit weer het geval: maar liefst vijftig procent van de conversies vond vanaf één dag vóór de start van de beurs plaats.

TACTIEK

Met een opbouwende mediadruk is effectief ingespeeld op het beslismoment. Met een sterk activerende boodschap is gekozen voor een online inzet in combinatie met radio. (Luister hieronder naar het door ons geschreven radiospotje.) De campagne ging anderhalve week vóór het evenement van start en liep ook door tijdens de beurs. De gegevens die we verzamelden door het genereren van traffic naar de website, werden gebruikt om potentiële bezoekers te retargeten. Een mooie bijkomstigheid naast het bereiken van het hoge bezoekersaantal, was het aantal Facebook-fans van het evenement dat van 2.500 naar 4.000 groeide tijdens de campagne, dankzij onze social media inzet.

SUCCESFEE

Onze reeds jarenlange samenwerking met Jaarbeurs kent een honoreringsstructuur die in lijn is met het succes van de campagne. Dat betekent dat wij het in onze portemonnee voelen bij succes, maar ook bij tegenslag. In dit geval hebben we wederom een campagne succesvol kunnen afronden met een succesfee als resultante.