De teams betrekken elkaar in een vroeg stadium, delen belangrijke informatie en durven kritisch naar elkaar te zijn. 

Een belangrijk kenmerk van onze samenwerking met M2 is openheid. De teams betrekken elkaar in een vroeg stadium, delen belangrijke informatie en durven kritisch naar elkaar te zijn. Er is over en weer altijd tijd voor een kort overleg of een update. Door een persoonlijke manier van samenwerken weten we elkaar makkelijk te vinden: als een brandje moet worden geblust, maar ook als we succes te vieren hebben. Een prettige samenwerking.

Maurice Fransen
Marketing Director
538 GROEP

MEER LUISTERAARS VAKER EN LANGER AFSTEMMEN OP 538

Screen shot Mob Pro

Klik hier voor de live demo (zet het geluid op je computer aan)

UITDAGING

Radio 538 wil dat meer luisteraars vaker en langer afstemmen op hun radiozender. Vraag aan M2Media om dit te realiseren.

INSIGHTS

Met de populaire zenderactie Win Met De Zin (WMDZ) kunnen luisteraars grote geldprijzen winnen als zij de namen raden van de vier bekende Nederlanders die in een geluidsfragment vier zinnen uitspreken. Ieder uur kunnen luisteraars een SMS-je sturen en zo kans maken om live in de uitzending de vier namen te noemen. Indien zij het juiste antwoord geven, winnen zij het geldbedrag dat bij ieder fout antwoord stijgt. De DJ’s vertellen na iedere poging hoeveel namen er goed zijn en geven soms aanvullende tips. Het is dus zaak om te zorgen dat je als luisteraar geen belangrijke informatie mist maar hoe ga je dat realiseren? Je gaat immers niet de hele dag thuis naast je radio zitten.

538-win-zin-2
538-win-zin-1

Oplossing

We brengen de radio naar je toe in een speciaal voor deze actie ontwikkelde interactieve banner voor de mobiele telefoon i.s.m. MobPro. De boodschap van de banner varieert afhankelijk van tijdstip van vertonen. Vijftien minuten voordat het fragment wordt uitgezonden en luisteraars kunnen reageren, wordt de ‘ACTIE’-versie van de mobile banner live gezet. In de mobile banner wordt real time getoond wat het te winnen geldbedrag is en over hoeveel minuten het fragment on air is. De banner bevat bovendien een applicatie waarmee je heel eenvoudig kunt intunen op 538. Tijdens het luisteren naar de livestream kun je direct SMS-en door te linken naar de SMS functie in je telefoon met een voorgeprogrammeerde SMS. Wel zo handig als je snel en ‘in the beat of the moment’ wilt reageren op wat er op de zender gebeurt. Wordt de banner vertoond vlak nadat het fragment is uitgezonden (tot een kwartier voor uitzenden van het nieuwe fragment) dan toont de banner een ‘click-to-agenda’ functionaliteit waarmee men een alert voor het volgende fragment kan instellen.