Shoestring start een grootschalige partnership - M2Media
rabobank
Niet Rinus, maar Pim is de baas bij de Rabo
30 december 2013
facebook app
Ontdek Jouw Curaçao, De Expeditie
11 maart 2014
Laat alles zien

Shoestring in zee met BrandDeli en M2Media

shoestring

Grootschalige partnership

Shoestring en BrandDeli starten deze week een grootschalige partnership, met als doel de spontane naamsbekendheid van Shoestring binnen de doelgroep te verhogen. Om dit te bewerkstelligen, is een multimediale campagne ontwikkeld rondom de pay-off van Shoestring: Hoe vér kun je gaan? De campagne is in nauwe samenwerking met M2Media ontwikkeld en wordt ingezet op de platformen van TLC, Comedy Central, Discovery Channel en National Geographic Channel.

Shoestring richt zich met deze campagne op zowel mannelijke als vrouwelijke singles én koppels tussen de 25 en 34 jaar. Deze doelgroep staat aan het begin van hun carrière en is ‘young at heart’. Ze hebben een passie voor reizen, natuur en cultuur en zijn avontuurlijk en energiek. Om de spontane naamsbekendheid van Shoestring binnen deze doelgroep te verhogen, Shoestring te laden én de doelgroep te inspireren, bestaat deze campagne uit drie onderdelen: een spotcampagne, programmasponsoring en een on air en online activatiecampagne.

De droomreis

Aan kijkers wordt gevraagd hoe ver zij willen gaan voor een droomreis met Shoestring. De deelnemers worden via televisie, prerolls en social media (Facebook en Twitter) van Comedy Central, Discovery Channel, National Geographic Channel en TLC, opgeroepen om naar een speciale microsite te gaan. Om zoveel mogelijk deelnemers te verkrijgen, is het deelnamemechanisme laagdrempelig gehouden: de motivatie kan zowel schriftelijk, als via foto of video.

”De creatieve invalshoek die BrandDeli heeft bedacht, sprak ons direct aan: uitdagend en laagdrempelig”

Jacco Holterman, marketeer Koning Aap, Shoestring en YourWay2Go bij Kuoni Specialists: ‘We zijn erg enthousiast over deze samenwerking. Door de koppeling met meerdere, complementaire merken binnen het portfolio van BrandDeli, bouwen we snel bereik op, maar zijn we daarnaast heel selectief binnen onze doelgroep. Door de combinatie van spot, sponsoring, online video en social media krijgt deze campagne nog een extra vliegwieleffect. De creatieve invalshoek die BrandDeli heeft bedacht, sprak ons direct aan: uitdagend en laagdrempelig. We zijn erg benieuwd naar de resultaten!’

Nico Hilhorst, algemeen directeur M2Media: ‘We zijn op zoek gegaan naar een samenwerking met een partij die de verschillende doelgroepen van Shoestring kan bereiken én activeren. De match tussen Shoestring en de zenders van BrandDeli was hierbij snel gemaakt. Middels de inzet van specifieke zenders bereiken we de avontuurlijke jonge mannen én vrouwen in een specifiek en passend umfeld. Shoestring duikt als het ware ‘in de wereld’ van de doelgroep.’

Marco Gijsen, director Brand Partnerships van BrandDeli: ‘We zijn erg enthousiast dat M2Media en Shoestring direct het voordeel van het brede en sterke merkportfolio van BrandDeli inzagen. Vrijwel direct nadat de inkt van het persbericht over de lancering van BrandDeli was opgedroogd, zijn we hier al over in gesprek gegaan. De samenwerking illustreert meteen de brede en tegelijkertijd doelgroepgerichte en geloofwaardige middelen die we kunnen aanwenden om de marcom- en sales-doelstellingen van Shoestring te realiseren.’