20 december 2021

Black Friday 2021: Mediabestedingen bijna 60% hoger!

In augustus van dit jaar hebben we in de aanloop naar Black Friday een aantal inzichten gedeeld en verwachtingen uitgesproken. Nu Black Friday 2021 achter de rug is, kijken we terug op deze inzichten, aangevuld met de beschikbare data van dit jaar. 

Black Friday 2021

 

Ook in 2021 was Black Friday weer een fascinerend fenomeen. We zagen meer adverteerders dan ooit inspelen op Black Friday, met name retailers, die allemaal hoge kortingen beloven tot soms wel 2 weken van tevoren. Tegelijkertijd horen en zien we steeds meer adverteerders stelling nemen tégen Black Friday en het moment aangrijpen om een sympathiek gebaar te maken.

 

De coronamaatregelen hebben sterk invloed gehad op de drukte in winkelstraten, maar is Black Friday dit jaar nu groter of kleiner dan vorig jaar? De mediabestedingen aan Black Friday advertenties lagen dit jaar in ieder geval een indrukwekkende 56% hoger dan in 2020!

 

Lees de hele analyse via de download-button hieronder.

 

Veel leesplezier!

Klik hier om te downloaden