22 mei 2018

Dutch FilmWorks kiest M2Media voor promotie ‘Bankier van het Verzet’

Dutch FilmWorks heeft ons de opdracht gegeven om de volledige mediacampagne te verzorgen voor de Nederlandse speelfilm Bankier van het Verzet. We hebben tijdens de pitch een verfrissend communicatie- en mediaconcept neergezet en verrassende, creatieve keuzes gemaakt.

Het team sleepte de verantwoordelijkheid over alle media-uitingen en mediabestedingen omtrent de lancering en de promotie van deze film binnen. Bankier van het Verzet – met Barry Atsma, Jacob Derwig en Pierre Bokma in de hoofdrollen – vertelt het waargebeurde verhaal van bankier Walraven van Hall en Nederlands’ grootste verzetsdaad die lang werd verzwegen. De film van Dutch FilmWorks ging op 5 maart in première.

Inzichten

Dé Nederlandse film van 2018

Han Roode, Head of Strategy M2Media, is trots op zijn team en de opdracht. “Dutch FilmWorks is de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux met een ijzersterk imago. Logisch dat we het geweldig vinden dat we voor zo’n tot de verbeelding sprekende organisatie mogen werken! De film hebben we al gezien. Het staat voor ons nu al vast dat dit de grootste Nederlandse film van 2018 gaan worden. Daar tekenen wij voor!”

Een succesvolle samenwerking

Op de dag van de publiekspremière trok de film Bankier van het Verzet meer bezoekers dan blockbuster Black Panther van Marvel. Uniek, want Black Panther is de best bezochte Marvel film ooit. 10 dagen na de première is de film bekroond met een gouden film voor 100.000 bezoekers.

Daarmee is het de eerste film van 2018 met deze status. Op 29 maart werd bekend dat de film binnen drie weken 200.000 bezoekers heeft ontvangen. Een ongekend succes voor een Nederlandse film!

De bedrijfsfilosofie ‘Being the fastest in changing all the time’ heeft Dutch FilmWorks de afgelopen jaren gebracht tot haar huidige status: de grootste onafhankelijke filmdistributeur in de Benelux op gebied van bioscoop, home entertainment, Video On Demand en TV. Inmiddels heeft Dutch Filmworks een catalogus van meer dan 3.000 titels op het gebied van speelfilms, TV-series, documentaires en kinderproducten. Successen op het gebied van Nederlandse films zijn onder andere Soof 2, Weg van Jou, Bella Donna’s, Mannenharten 1&2 en Komt Een Vrouw Bij De Dokter. Op het gebied van kinderfilms is er populair aanbod met o.a. 100% Coco, de Dummie de Mummie-reeks en Achtste Groepers Huilen Niet. Maar ook met Amerikaanse films als The Hitman’s Bodyguard, The Wolf of Wall Street en Bad Moms scoort Dutch FilmWorks. Er is een breed aanbod aan TV-series, variërend van epische miniseries als Pillars of the Earth, maar ook Top Gear, het geweldige Sherlock en Nederlandse successen als Moordvrouw en Divorce.

2018 brengt aan Nederlandse producties de natuurfilm Wild, de indrukwekkende oorlogsthriller Bankier van het Verzet, feelgoodfilms De Matchmaker en Zwaar Verliefd!, boekverfilming Vals en dé kerstfilm van het jaar: All You Need Is Love. Daarnaast staan o.a. de Amerikaanse films Winchester, Hurricane Heist, Death Wish en LBJ op het programma.