22 mei 2018

Martijn is onze starter met 10 jaar werkervaring

M2Media is een kweekvijver voor talent. Voor de invulling van onze vacatures zoeken we niet alleen ervaren vakidioten, maar juist ook de jonge honden die ons verrassen met hun frisse blik. Starters dus.

Van een cv in je mailbox spat geen energie af. De starters die wij willen, zijn niet alleen hoogopgeleid. Ze zijn ook ondernemend en energiek dankzij hun bijbaan in de horeca, supermarkt of bij pa en ma in de zaak. Hierdoor hebben ze de juiste mentaliteit en ervaring; ze weten wat ‘werken’ is. Eén probleem: van een cv in je mailbox spat geen energie af. Je ziet letters, diploma’s, referenties en mooie functieomschrijvingen. Maar geen persoonlijkheid. En juist dat maakt het verschil.

Persoonlijke match

Op de vacature – met een pakkende header en een omschrijving waaruit bleek dat M2Media vanuit persoonlijkheid de juiste match met het specialisme zoekt – ontvingen wij vele sollicitaties. Om een persoonlijke en juiste selectie te maken, hebben wij op een vernieuwende manier contact gezocht met onze sollicitanten.

Wij hebben Nico Hilhorst (onze directeur en oprichter) gevraagd een korte vlog op te nemen waarin hij de geselecteerde sollicitanten uitnodigt. In de video vraagt hij de sollicitanten drie vragen te beantwoorden, waardoor ze meer van zichzelf kunnen laten zien”, legt Mariska van de Riet (HR Manager) uit. “Wie zijn ze, wat kunnen ze? Een starter heeft immers nog geen trackrecord om ons te verleiden, terwijl zijn of haar persoonlijkheid juist een hele goede match met ons kan zijn. Via de ingestuurde filmpjes hebben we de sollicitanten voor ons traineeship beter leren kennen. De video’s waren uiteindelijk ook een mooie start van de persoonlijke gesprekken. Door in het sollicitatiegesprek grappige én serieuze vragen te stellen, ontdekten we bovendien of de motivatie van de sollicitant ook bij ons DNA paste.”

“Een goede manier om iemands drive en karakter te ontdekken”, vindt Martijn Vlasblom van de originele sollicitatieprocedure. Onze nieuwste aanwinst kwam met originele antwoorden: “Voor mijn video heb ik goed over mijn boodschap nagedacht en besloten dicht bij mezelf te blijven. Na drie takes stond ‘t erop. Ik heb bewust niet geknipt of gemonteerd, zodat ik op een authentieke manier een goede eerste indruk zou maken. En dat werkte, ik zit hier helemaal op m’n plek!”.

Ook solliciteren? Check m2media.nl/vacatures.