De vraag:

Hoe zorgen we er voor dat de nieuwe koers van Makro duidelijk wordt bij alle Nederlanders?

Lees hoe we te werk gingen

Resultaten
9,1%
De totale uplift sales
3,8%
De gemiddelde basketwaarde
56%
In sales is de uplift op BBQ en/of in combi met accessoires

Makro

Ultieme synergie in disciplines voor het grootste resultaat

Door het samenstellen van een multidisciplinair – waarin creatie, online- en offline media samenkomen – is de positionering en zichtbaarheid vlot tot stand gekomen.

We hebben een Makro-team samengesteld waarin kennis vanuit verschillende CANDID disciplines is samengebracht. Een merkstrateeg van creatief bureau XXS, een digitale strateeg van online bureau TOC en een media strateeg M2Media. Samen hebben we de communicatie barrière blootgelegd, klantreizen ontwikkeld, data geanalyseerd en een basis uitgewerkt voor een volledige 360 graden campagne.

Aan de hand van deze grondige analyse kwamen we al vrij snel uit op de nieuwe positionering: “Doe het groots, doe het Makro”, ontstaan vanuit het DNA van Makro.

Makro is groots. Zowel in vierkante meters oppervlak, maar helaas ook in inhoudelijke onbekendheid. Iedereen kent Makro, maar wie kwam er nou nog écht?

Als je dan een blik werpt op het extreem ruime assortiment food producten en de kennis die er hierover binnen Makro is, dan moet je dat opnieuw groots gaan vertellen aan heel Nederland. Je kunt groot denken. En je kunt GROOTS denken. Dat heeft een ambitieniveau in zich dat verder gaat dan de Nummer 1 groothandel worden voor ondernemend Nederland. We gaan er iets bijzonders van maken. Ook laten we hiermee de eigen medewerkers en leveranciers van Makro weer trots worden op Makro.

We ontwikkelden een plan waarmee we Makro herintroduceerden bij de markt met een grootse radiocampagne in combinatie met zichtbaarheid rondom de 17 vestigingen – zowel lokale abri’s als grootse snelwegmasten.