'

De vraag:

Kan tv zorgen voor groeiversnelling van de omzet?

Lees hoe we te werk gingen

Investering in het merk leidde voor Coop tot groei in het aantal klanten, in bekendheid, in traffic, in trots onder de medewerkers, in waardering van leveranciers en: omzet!

Resultaten
5,3%
Omzet
3,7%
Marktaandeel
11%
Naamsbekendheid

Coop

Coop op de kaart: een merk dat snel sterker werd

Dan ben je van de ‘grootste van de kleintjes’ in een keer de ‘kleinste van de grootste’ geworden en dan weet niemand dat. Tijd om in de spotlight te stappen en te shinen.

Coop heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Nu behoren ze tot de meest moderne supermarkten met ruim 260 vestigingen, vooral in Oost- en Zuid-Nederland.
Dat weten alleen potentiële klanten nog niet. Tijd om de klanten niet voorbij te laten rijden richting de concurrent, maar ze Coop te laten ontdekken.

Groot effect, ook met beperkt budget

Bij de start van de branding van Coop was er een beperkt budget beschikbaar voor de marketingcommunicatie. Dus geen tv-inzet in de campagne, maar creatieve ideeën waarmee we ook de doelgroepen kunnen bereiken.

 

Onze oplossing? Abri’s rond de vestigingen van Coop. En hadden we geen abri’s in de buurt? Dan zetten we online GEO-targeting in.
Na deze eerste start hebben al meer mensen hun weg naar de winkel gevonden. Tijd voor een grotere aanpak, voor nog meer effect én met meer budget. Dus toch de tv-reclames. En het effect was er. Mede mogelijk gemaakt door Goud Uberconnected, die verschillende campagnes ontwikkelde.

Uitkomst

Investering in het merk leidde voor Coop tot groei in het aantal klanten, in bekendheid, in traffic, in trots onder de medewerkers, in waardering van leveranciers en: omzet!
Omzet
5,3%
Marktaandeel
3,7%
Naamsbekendheid
11%