

De vraag:
Kan tv zorgen voor groeiversnelling van de omzet?
Lees hoe we te werk gingen
Investering in het merk leidde voor Coop tot groei in het aantal klanten, in bekendheid, in traffic, in trots onder de medewerkers, in waardering van leveranciers en: omzet!
Resultaten
Coop
Coop op de kaart: een merk dat snel sterker werd
Dan ben je van de ‘grootste van de kleintjes’ in een keer de ‘kleinste van de grootste’ geworden en dan weet niemand dat. Tijd om in de spotlight te stappen en te shinen.Coop heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Nu behoren ze tot de meest moderne supermarkten met ruim 260 vestigingen, vooral in Oost- en Zuid-Nederland.
Dat weten alleen potentiële klanten nog niet. Tijd om de klanten niet voorbij te laten rijden richting de concurrent, maar ze Coop te laten ontdekken.
Groot effect, ook met beperkt budget
Bij de start van de branding van Coop was er een beperkt budget beschikbaar voor de marketingcommunicatie. Dus geen tv-inzet in de campagne, maar creatieve ideeën waarmee we ook de doelgroepen kunnen bereiken.
Onze oplossing? Abri’s rond de vestigingen van Coop. En hadden we geen abri’s in de buurt? Dan zetten we online GEO-targeting in.
Na deze eerste start hebben al meer mensen hun weg naar de winkel gevonden. Tijd voor een grotere aanpak, voor nog meer effect én met meer budget. Dus toch de tv-reclames. En het effect was er. Mede mogelijk gemaakt door Goud Uberconnected, die verschillende campagnes ontwikkelde.




Manager marketing & communicatie
M2Media heeft ons geholpen om niet alleen een goede balans te vinden tussen onze merkboodschap en de actiematige boodschap, ook is M2Media in staat geweest om op een heldere manier de effecten van media inzichtelijk te maken. Met een strak dashboard houden we nu mediainspanningen en business resultaat inzichtelijk. Dat zorgt voor een prettige samenwerking waarbij we samen naar de juiste KPI’s kijken.Marielle Witjes