De vraag:

Hoe lanceren we een nieuwe auto-occasionsite in een overvol landschap?

Lees hoe we te werk gingen

Resultaten
50%
Stijging in spontane naamsbekendheid
In de top 5
Occasion platformen van Nederland binnen 2 jaar

viaBOVAG

Een betrouwbare campagne voor een betrouwbaar merk

Ga er maar aan staan: een automotive platform lanceren in tijden dat Autotrack en Marktplaats de markt van tweedehands auto’s domineren. Gelukkig heeft BOVAG een belangrijke troef in handen: er is geen merk in de auto-industrie dat zoveel betrouwbaarheid uitstraalt als BOVAG. Een mooie troef om ook in media breed uit te meten.

We pakten de handschoen op en gingen aan de slag met enerzijds de naamsbekendheid en anderzijds direct verkeer en conversie. Er is een continu samenspel tussen media, creatie en de verschillende effecten die deze op elkaar hebben. Om die reden hebben we alle middelen over de gehele linie (van tv tot radio en van online tot social) uiterst strak gemonitord. Zo konden we de kwalitatieve webtraffic en het merkeffect meten én toewijzen. Dit stelde ons in staat om gedurende het gehele jaar de juiste media in te zetten voor een gewenste uplift op merk dan wel op website visits.

Door volcontinu te optimaliseren en bij te sturen, hebben we in korte tijd +15% groei gerealiseerd op de geholpen bekendheid. Maar nog belangrijker: we zagen een extreme groei in kwalitatieve leads bij de dealers van BOVAG.