De vraag:

Hoe verjong je de doelgroep van een (in perceptie) seniorenproduct?

Lees hoe we te werk gingen

Resultaten
129%
Voortgangspercentage
37%
Leads
20%
Traffic fysieke winkels

Prominent

Hoe we samen Nederland relaxter maken

Prominent sta-op stoelen voor senioren? Dat is zo 2016. Als jongere wil je toch ook gewoon genieten van een designstoel voor een ultiem relaxmoment?

Prominent wilde samen met ons meer verschillende doelgroepen bereiken. Zo gezegd, zo gedaan. Ons resultaat? Een flinke groei onder jongere doelgroepen en nog eens een groter aandeel onder de ouderen. Hoe? Via slimme strategieën met uitgebreide persona’s en customer journeys. Daarmee brachten we de motivaties, beweegredenen en het mediagebruik per fase in beeld.

Growth Hacking is the key

In onze samenwerkingen sturen we continu op resultaat. In dit project gebruikten we daarvoor Growth Hacking. Tijdens dit proces van snel op elkaar volgende experimenten via verschillende marketingkanalen had Prominent steeds toegang tot de realtime mediaresultaten en bijbehorende KPI’s. Een wekelijkse check op de highlights, om die vervolgens te optimaliseren. Zo koppelden we onze mediakennis aan de productkennis van Prominent. Onze aanpak leverde ons fantastische resultaten en een EFFIE-award!

Uitkomst

Bijsturen en optimaliseren op overscores in CTR en de voortgangspercentage leverden
Voortgangspercentage
129%
Leads
37%
Traffic fysieke winkels
20%