De vraag:

Kan je nieuws direct gebruiken om je campagne nog relevanter te maken?

Lees hoe we te werk gingen

Radio 538

Real-time inhaken met digitale Out of Home

Een mooie jackpot, die ook nog eens snel oploopt. Wie wil dat nou niet winnen? Of dat Radio 538 jouw rekening betaalt? Ideaal toch?

Radio 538 is steeds vernieuwend en daar werken we als M2Media graag aan mee. Het mooiste is om (potentiële) luisteraars te verrassen met de aanwezigheid van 538 op plekken en momenten waar je het niet direct verwacht.

 

Digital Out of Home (DOOH)

De inzet van grote HD-schermen, matching aan doelgroepen, realtime benadering of beacons; het kan allemaal. En dat deden we dan ook voor Radio 538. Via deze digitale weg bereikten we precies de juiste doelgroepen om de campagnes zoals ‘Hierrr met je rekening’ onder de aandacht te brengen. De truc? Inspelen op actuele nieuwsberichten. Was er een grote stroomstoring in Amsterdam? Dan toonden we de uiting “Taxi ipv trein vanwege stroomstoring?”. Gewoon op Amsterdam CS. Waar precies die mensen de uiting zagen, die Radio 538 erin herkenden en de knipoog konden waarderen.

 

Of de realtime koppeling, waarmee de actie ‘Win met de Zin’ live te volgen was. Iedereen mocht een poging doen om 4 stemmen te raden. Bij elk fout antwoord zag je direct de jackpot oplopen. Met deze realtime engagement en snelle inhakers op actualiteiten liep het aantal nieuwe luisteraars (tune in) snel op.

Uitkomst

Dankzij de herkenbare uitingen, met het 538-logo en de slimme connectie met de actualiteit realiseerde Radio 538 mooie uitkomsten:
  • Significante stijging in het websitebezoek op de actiepagina
  • Hoge herkenning van uiting
  • Duidelijke toename in online beluistering van de zender